Hi! Ik ben Amber Meurs, 26 jaar en ik woon in Monster. Sinds mijn 19e ben ik werkzaam in de zorg als vig'er. Tijdens mijn opleiding heb ik meerdere stages gelopen en mijn hart ging uit naar de verstandelijk gehandicapten zorg, maar helaas vonden ze mij te jong en had ik te weinig ervaring om daar op mijn 19e te starten. Ik ben uiteindelijk begonnen in een verpleeghuis in de flexpool, maar kreeg later een vaste plek op een somatische afdeling. Begin 2017 kreeg ik de diagnose fibromyalgie, wat niet heel fijn is met een baan in de zorg. Een maand later kreeg ik een aanbod om te komen werken op een groep met bewoners met moeilijk verstaanbaar gedrag, uiteraard ging ik daar op in. Het was wat ik altijd al wilde en het aanbod kwam precies op het goede moment voor mij, het werken op een groep met bewoners met moeilijk verstaanbaar gedrag is lichamelijk ligter dan een somatische afdeling. 2 jaar in de verstandelijk gehandicapten zorg gewerkt en daar uiteindelijk weggegaan vanwege het extreme personeels te kort (4 diensten op een dag en waren een team van 3). Ik was de enige met een zorg achtergrond, mijn collega's hadden meer ervaring in begeleiding waardoor het zorg stukje op mijn schouders terecht kwam. Sinds april 2020 weer werkzaam in een verpleeghuis. Eerst begonnen in de flex als helpende, omdat mijn handelingen niet meer geldig waren. Vanaf November 2020 een vaste plek op een PG afdeling. En eindelijk sinds oktober 2022 weer werkzaam als vig'er.

Posted by amber_meurs at 2023-05-15 07:04:41 UTC