Hallo Mijn naam is Margaret. Ben in 1995 begonnen met de inservice opleiding tot Z-verpleegkundige. Mooi werk! Toch begon het na een aantal jaren te kriebelen. Ik wilde meer en anders. Ben begonnen aan de HBO opleiding pedagogiek. Kwam daarna terecht in de jeugdzorg, voor jongeren met een licht verstandelijke beperking. Vier jaar crisisopvang gedaan. Veel gezien, veel meegemaakt. En toch begon ik het verpleegkundige zijn te missen. Heb gewerkt op een woning voor mensen met lichamelijke en verstandelijke beperking. Ook woonden er mensen met niet aangeboren hersenletsel. En ben nu sinds tweeënhalf jaar werkzaam als verpleegkundige in de wijk. Ik vind het helemaal geweldig. De vrijheid die je hebt, het contact met de mensen. De verantwoordelijkheid om keuzes te maken. Voor nu zit ik hier helemaal op mijn plek. Er staan ons wel veel veranderingen te wachten. Wetend dat het anders moet omdat we in de toekomst vast gaan lopen hoe het nu gaat. Te weinig mensen om iedereen die het nodig heeft zorg te geven. Maar hoe waarborgen we met ons allen de kwaliteit van zorg? Ik vind het een spannende tijd en wil hier mijn steentje graag aan bijdragen.

Posted by m.dale at 2023-05-15 17:22:57 UTC