Zenuwachtig en afwachtend staat daar een collega op mij te wachten bij de receptie. Ze heeft gehoord dat ze bij ons op KSW haar reintegratie gaat doen. Rustig aan een kop koffie laat ik haar, haar verhaal doen en zie dat haar dit gerust stelt. Met de informatie die ik al ken( de verwachting van de ziekteverzuim coach) kijken we samen wat aan werkzaamheden mogelijk is en waar deze collega aan kan voldoen. Er is ruimte tot mogelijkheden en gevoel van vertrouwen. Met een tevreden gevoel van vertrouwen nemen we afscheid. Na 3 drie dagen zien we elkaar weer op de werkvloer. Ik zie nu een relaxte collega met een glimlach voor de deur staan van KSW. Hallo welkom kom binnen we verwachten je al fijn dat je er bent. Wat is het fijn om iets te kunnen doen voor een collega die ondanks haar (tijdelijke) beperkingen iets kan betekenen. Inmiddels zijn we een week verder. Het gaat goed, er is vertrouwen blijdschap en je ziet iemand opbloeien en zich zekerder gaan voelen. De zorg kan zo mooi zijn juist omdat we ook voor elkaar moeten zorgen....

Posted by kalfsvel39 at 2023-05-20 15:41:40 UTC