Yes! Na een paar pittige maanden leren, heb ik vandaag mijn PRC gehaald, waarmee ik me weer kan laten registreren in het BIGregister als verpleegkundige. Weg met de haakjes achter de titel. Ik werd zo'n 6 jaar geleden doorgehaald. 4 jaar gestudeerd, 5 jaar gewerkt en door wat dingen die administratief niet helemaal soepel gingen was het: "jammer dan!" Er werd niet gevraagd om bewijs van mijn vakbekwaamheid, er werd gevraagd om bewijs van de juiste titel op mijn contract en het kunnen aantonen (tot op de minuut) van het aantal gewerkte uren als verpleegkundige. Mijn 1e werkgever zat midden in een reorganisatie, had mijn verzoek gemist en dat maakte dat ik te laat was. Tot 2x toe. Op dat moment was ik er zo chagerijnig van, dat ik dacht: Laat maar dan! Mijn diploma blijft wel gelden, mijn huidige werkgever is heel blij met mij, het is goed zo. Maar bij het starten van een nieuwe baan als Verzorgende IG (want: niet BIG geregistreerd, dus niet mogen werken als verpleegkundige) begon het toch weer te kriebelen. En ik ben toch wel trots. Want de scholingseis is niet mals. Talloze mails gingen heen en weer met het Consortium over de verwoording of totaal niet kloppend zijn van toetsvragen. Die vragen die inmiddels trouwens aangepast zijn zag ik bij mijn herkansing van het kennisexamen. De MBO'er en HBO'er die dezelfde examens maken. Ipv branchegericht examens doen, deels branchebreed examen doen. Het voelde of ik opnieuw met de opleiding begonnen was, maar dan in 6 maanden ipv in 4 jaar. Ik ben zo blij, maar toch ook wel gefrustreerd. Want ik zag ook goede verpleegkundigen (niet praktiserend) 'falen'. En oooh wat is dat zonde. Ik ben helemaal vóór kwaliteitszorg en een gedegen opleiding. Ik geloof echter niet dat het huidige scholingsbeleid daar voor gaat zorgen. Maar goed. Ik ben (opnieuw) geslaagd!!!!
Posted by tamaraharzevoort at 2023-06-21 08:30:58 UTC