Haii, Mijn naam is Whitney van Beers. 32 jaar en Ik ben een psychiatrische verpleegkundige in hart en nieren Ik ben 5 jaar geleden begonnen aan de opleiding verpleegkundige in de psychiatrie. Vanaf me 14e werkte ik al in de verpleegzorg en thuiszorg wilde ik even out of de box. Een doelgroep waar ik als persoon wel een mening over had. Als jij mij toen had gevraagd, wat ik denk bij het woord psychiatrie, was me antwoord . Gestoorde gekken,. "Ze sporen niet" Klinkt vast bekend voor vele onder ons. Maar daar ben ik zelf snel van terug gekomen. Het zijn echt allemaal mooie mensen, met hun eigen verhaal, een eigen rugzak. Het kan iedereen overkomen, sommige mensen zitten in de psychiatrie door wat andere hem hebben aangedaan. Waarom ik anders ben gaan kijken en wat mijn ervaringen zijn vertel ik jullie later met mijn verhalen uit de praktijk. Dat er een stigma heerst dat is duidelijk. Of is het onwetendheid? Ik ben erg druk met dit onderwerp om mensen bewust te maken. Dus zowel de beroepsgroepen als alle mensen daar buiten. De geluiden die ik vaak hoor is dat Collega's soms bang om met de doelgroep te werken. Er worden ook steeds zwaardere psychiatrisch patiënten thuis gelaten of in een verpleeghuis geplaats waar men geen ervaring mee hebben. Zo belast je de medewerker en word er te kort gedaan aan de zorg voor de client. Dit probleem doet zich ook voor in ziekenhuizen waar zij alleen geschoold zijn op somatiek. Ik hoop na mijn post er meer mensen zijn die dit herkennen En op deze manier zorgverleners samen te brengen. *Heb je geen ervaring in de psychiatrie maar ben je wel erg benieuwd hoe het nu echt gaat in de praktijk. *Ervaringsdeskundige die vaak ook bevooroordeeld worden terwijl zij van toegevoegde waarde zijn. *Stigma bespreekbaar maken *Ervaringen delen. *Zorgverleners met ervaring in de psychiatrie die met mij de handen in een kunnen slaan. *Zorgverlenders uit een ander werkveld die hier tegen aan lopen. *Eigenlijk voor iedereen die er benieuwd naar is, en hun ervaringen willen delen🫶 Sinds een jaar ben ik begonnen als zzp’er. Nu hoor ik de meesten denken, daar is er weer 1. Ik ben soms ook voorzichtig met het melden dat ik een zzp’er ben. Ik ga automatisch mezelf verantwoorden waarom. Ik ben er zeker mee eens dat je dent daar is er weer 1, ook ik ben van mening dat niet iedereen het voor de mens doet maar voor het geld. Met een thuisstudie noemt iemand zich al begeleider terwijl zij geen enkel idee hebben wat er op de werkvloer afspeelt omdat er 0 praktijkervaring is. Ik vind als het gaat om de kwaliteit van zorg dat je het bij de kern moet aanpakken. Kvk bijv. Iedereen kan een bedrijf starten. Laten ze daar vragen naar al je papieren zoals vog, diploma's en werkervaringen voor dat iemand een kvk krijgt. Ik vind het ook erg lastig om uit de visie van sommige organisaties te werken. Vriendjes politiek, Hiërarchie, en alles draait om geld en niet om kwaliteit. Nu kan ik dat vanuit mijn eigen onderneming wel uitdragen.. Heatnursing staat voor H.onesty E.mpathy A.mbitions T.rust. mijn zorgzwaarde die ik belangrijk vind. Daarnaast betekend heat, warme cliënten contact, warme overdracht. Je moet zelf ergens voor en achter staan anders kan je het niet uitdragen. Daarom geef ik ook trainingen op maat, om teams verder te helpen en hun handvaten te geven. Dat is echt zo'n fijn gevoel. Ik zal mijn praktijk verhalen met jullie delen. Ik hoop dat ik jullie een beetje enthousiast heb gemaakt. Warme groet. Whitney Heatnursing

Posted by Heatnursing at 2023-07-15 02:58:15 UTC