"Daginvulling is ontzettend belangrijk!" is een van de grootste kreten in alle branches van zorg. Tot iemand op een PG afdeling beland en de activiteitenbegeleiders zijn wegbezuinigd tot welzijnscoaches die meerdere woningen voor verschillende verpleeghuisdoelgroepen moeten coachen zelf activiteiten te gaan doen. Ik heb de afgelopen maand geen coach gezien. En de enige activiteit waar ik naast het wassen, aankleden, wc bezoekjes, pillen delen, wasgoed wegwerken, wc bezoekjes, koffie en drinken en energieverrijkte drankjes schenken, koken, boodschappen bestellen, vaatwasser inruimen, wc bezoekjes, woonkamer en keuken schoonhouden, wc bezoekjes, aandachtsvelder zijn met alle administratie, familiegesprekjes, wc bezoekjes, buiten-baxter medicatie bestellen op 3 verschillende formulieren die ergens verstopt in het kwaliteitssysteem zitten, rapportages, zorgplannen, scorelijsten bijhouden en zorgen dat ergo, fysio en psych blijven komen alsook de arts, tijd voor heb is een manicure of een luisterboek opzetten. Tijdens mijn koffie of snelle broodje. En dat je dan tranen in je ogen krijgt als een van je bewoners je even recht in de ogen kijkt en 'bedankt, zuster' zegt. Waarvoor?? Ik wil zóveel meer....

Posted by tamaraharzevoort at 2023-07-22 20:53:51 UTC