Er moet me iets van het hart en ik ga m'n mond niet houden. Dit is nl de realiteit in de zorg tegenwoordig! Hier moet over gesproken worden! Ik ben voor drie maanden weer even terug op de werkvloer. ZRGhart is startend en wat extra centjes zijn momenteel echt welkom. Ik had zo gehoopt dat er wat positieve veranderingen zouden zijn ontwikkeld. Maar tevergeefs. Ik ben natuurlijk niet voor niets ruim tien maanden geleden gestopt. De ouderenzorg...het zorgpersoneel...zucht. Mijn collega's lopen werkelijk op hun tandvlees. De afgelopen week heb ik hen gevraagd:'Wat hebben jullie nodig?' WAARDERING IK WIL GEHOORD WORDEN Daar komt het op neer! Er komt in oktober een salarisverhoging...10% verdeeld over een aantal maanden. Maar hiermee is het probleem niet opgelost! Er is totaal geen waardering! Collega's melden zich ziek. Ze trekken het niet meer! Persoonsgerichte zorg? Man man...dat is niet mogelijk! Er is te weinig personeel, of er lopen collega's rond die totaal niet betrokken zijn en doen maar wat. Aan de ene kant heb ik best spijt, gisteren weer zitten janken om wat ik ervaar op de werkvloer. Aan de andere kant is dit een les waarmee ik juist het zorgpersoneel kan voelen en begrijpen voor de missie van ZRGhart! Er moet wat veranderen Zorginstellingen! Wees dankbaar voor jullie personeel, waardeer wat zij dag in dag uit doen, leidinggevenden kom aub een keer op de afdelingen en drink een kopje koffie of thee en vraag hoe het met jullie personeel gaat! Wil je jullie personeel gezond houden? Zorg voor hen! Ik wil jullie hier met liefde mee helpen. Ik heb ZRGhart opgericht om jullie mensen die zo opgebrand zijn weer even tot hunzelf te laten komen. Ik zou dolgraag met jullie in gesprek gaan om te kijken wat er nodig is. Er moet wat veranderen! Serieus! Voor meer informatie: www.zrghart.nl

Posted by ZRGhart at 2023-07-30 10:12:41 UTC