Kook en eet je weleens samen met een collega op je werk? Hoe laad je jezelf weer op na een lange werkdag/-week? Ben je open over je salaris? Voor het tijdschrift 'Goed Bezig' zoek ik verschillende zorg- of welzijnsmedewerkers die me hier wat over willen vertellen! === Dag allemaal. Mijn naam is Rens, ik werk als freelance journalist voor het zorg-tijdschrift 'Goed Bezig' van PFZW, pensioenfonds voor zorg en welzijn. Voor verschillende artikelen/rubrieken zoek ik zorg- of welzijnsmedewerkers om te interviewen. Herkent iemand hier zich in een van de onderstaande situaties, en wil je met mij je ervaringen delen? Ik zoek: A) Twee zorg- of welzijnsmedewerkers die collega's van elkaar zijn (en jonger zijn dan 42, i.v.m. de jonge doelgroep van dit tijdschrift) die graag samen koken en eten op de werkvloer. Al is het maar eens per jaar, met Kerst bijvoorbeeld. Maar bij voorkeur vaker. Helemáál leuk als verschillende culturen/keukens bij elkaar komen. Bij dit artikel wordt ook een leuke foto van jullie gemaakt. B) Een zorg- of welzijnsmedewerker (jonger dan 42, kan anoniem!, geen foto) die de energie en passie in zijn of haar werk had verloren, maar weer hervonden heeft. We horen weleens hoe mensen stappen ondernemen om dat weer terug te vinden, om weer echt 'op te laden'. Mogelijk met steun van collega's. We zijn benieuwd: welke activiteiten, inzichten en veranderingen hebben ertoe geleid dat de geïnterviewde die energie en passie weer terug kreeg? C) Een zorg- of welzijnsmedewerker (leeftijd maakt niet uit) die op eigen wijze weer oplaadt na een lange werkdag of werkweek. Bijvoorbeeld met een 'extreme sport', of juist een heel rustige hobby; als het je maar helpt bij het opladen / spanning loslaten. (Korte tekst met foto.) D) Een zorg- of welzijnsmedewerker (jonger dan 42) die naast zijn of haar baan in de zorg, ook nog vrijwilligerswerk doet E) Een zorg- of welzijnsmedewerker (jonger dan 42) die bereid is te delen wat hij aan salaris verdient, en wat zijn maandelijkse uitgaven zo ongeveer zijn. Veel lezers vinden het interessant om te lezen of en hoe andere zorgmedewerkers rondkomen met een zorgsalaris. F) Heb je een bijzondere, of wellicht voor het grote publiek onbekende, baan in de welzijnssector en wil je daar wat over vertellen? Ook daar hebben we een plekje voor (online)! Als je je in een van deze situaties herkent, of iemand kent voor wie dit geldt, kom ik heel graag in contact. Wil je me iets laten weten? Dat kan via een privéberichtje hier, of via rens@renslieman.nl of 0612990578. Vrijblijvend natuurlijk. Bedankt voor het lezen van het bericht!

Posted by rens at 2023-08-07 14:39:19 UTC