Tommie ik heb naar jouw blog gekeken over de palliatieve kit. Super! Maar nu woon ik in Hoorn Noord Holland. De apotheken hier zeggen dat deze box voor hun niet haalbaar is, te duur vanwege o.a. de catheter met bijbehoren die er in hoort te zitten. Nu heb ik wel onderhand contact gehad met Vgz en Unive. Die hebben een palliatieve box voor verzekerden met een aanvullende collectieve verzekering. Hier zitten dus geen medicatie om te sederen en katheterzorg in. Deze moeten dan toch weer via de huisarts. Nu weet een client niet wanneer hij/zij ziek wordt en heeft vaak niet deze aanvullende collectief. Ik ben enthousiast...het zou een hoop narigheid kunnen voorkomen. Het bespaart zeker doordat er accurater gewerkt kan worden, minder pompen hoeven aangesloten, minder contact met huisartsenposten hoef te zijn en minder spoedopnames. Ik wil graag mijn schouders eronder zetten om dit beter te laten lopen. Eerdaags ga ik dit in ons team bespreken. Zijn er meer mensen die ervaring met deze kit (box) hebben?

Posted by nicoledepierre at 2024-01-11 10:27:23 UTC